Hibás, elavult kommunikációs gyakorlat
Akár a legkisebb faluról, akár a legnagyobb városról beszélünk is, a helyi vezetés ma már nem engedheti meg magának, hogy ne legyen módja a lakosokkal történő gyors és hatékony kommunikációra.
A lakosok sokszor mégsem képesek informálódni a legfontosabb tudnivalókról, még ha akarnak is – nem is beszélve a turistákról.
Személyre szabott információk kereséséhez ma legjobb esetben is netes keresgélésre van szükség – ha meg akarják tudni például, vasárnap akadálytalanul közlekedhetnek-e a városban, navigációs applikációkat, rendezvénynépszerűsítő oldalakat, hírportálokat keresnek fel, mert a hivatalos csatornákon minimális információ jut csak el hozzájuk.
Hirdetések, amelyek senkit sem érdekelnek
A legtöbb város olyan felületeket ad bérbe hirdetőknek, vagy éppen használ saját maga hirdetésre, amelyek felett már évekkel ezelőtt eljárt az idő. hirdetőtáblák, tévéreklámok, rádióhirdetések – ezekre ma már nem csak, hogy kevesen figyelnek, elvétve érik el azokat, akik számára az információ valóban fontos, releváns.
Modern hirdetési rendszerek híján ezek költséges, egyenesen pazarló megoldások. Egy modern online marketinges cég nem szórólapokat osztogat, hanem személyre szabott hirdetéseket jelenít meg – miközben a városvezetés a legtöbb helyen még mindig kitart a régi módszerek mellett.
Nem létező adatbázisok
A városvezetés számára fontos információkat általában költséges és nem hatékony módszerekkel gyűjtik össze. Nem tudják pontosan, milyen közönség látogatja a turisztikailag kiemelt helyeket, kik vesznek részt a tömegközlekedésben – vagy éppen hányan tekintik meg a kihelyezett reklámokat.
Az ilyen információk a mindennapokban elképesztően értékesek lehetnek, sokkal pontosabb szervezői munkát tesznek lehetővé. Hatékonyabb várost szülnek. Digitális megoldásokat azonban ma legfeljebb a legmodernebb nyugati nagyvárosokban alkalmaznak ilyen célokra.