Haszontalan navigáció, elfecsérelt idő
A bevásárlóközpontba érkező látogató a leghatékonyabban szeretné eltölteni idejét. Ehhez tudnia kell, hogy mit merre talál, hol vásárolhat és milyen útvonalat érdemes választania. Ám a papíralapú vagy nem megfelelően működő navigáció ezt nagyon megnehezíti.
Esetenként nem is tudja pontosan, mit keres, elgépeli az üzlet nevét vagy csak azt tudja, milyen terméket akar vásárolni. Egy hagyományos navigációs szoftver ilyenkor nem képes megfelelő információt nyújtani.
A vásárló nem akarja megtanulni a navigációs szoftver használatát, nem akar útvonaltervezés közben lapozgatni. A legkevesebb energiát befektetve akarja megtalálni azt, amire szüksége van.
Nagy reklámzaj, hatástalan hirdetések
A hagyományos, papír alapú reklámokat a mai vásárló már észre sem veszi – a reklámvakságnak köszönhetően az üzenetek legfeljebb tudat alatt jutnak el hozzájuk, mégis egyszerre olyan sok és olyan kevéssé releváns, hogy alig vannak hatással rájuk. A költséges, kemény munkával megtervezett és elkészített reklámanyagok így észrevétlenek és hatástalanok maradnak.
A hagyományos reklámok már nem képesek arra, hogy elérjék a megfelelő célközönséget, hogy a legjobb pillanatban keltsék fel a figyelmet. Az interaktivitás korában a nem interaktív tradicionális reklám ideje egyszerűen lejárt.
A vásárlókat érdeklik a számukra releváns ajánlatok – megfelelő csatorna hiányában azonban a legjobb üzenet is elvész a rengeteg érdektelen között. Ez a jelenség pedig a vásárlónak és az üzletnek egyaránt kárt okoz.
Hibás vagy hiányzó statisztikai adatok
A hagyományos és fejletlen digitális hirdetések statisztikai kimutatásai pontatlanok.
Elavult trendekre és becslésekre épülnek, amelyek pontatlan adatokat szolgáltatnak. A közönség összetételének kimutatása – tekintettel többek között a nemre, korra, hangulatra – csak olyan kvantitatív közvélemény-kutatásokkal lehetséges, amelyek nemcsak rendkívül költségesek, de adataik megbízhatósága is kétséges.
A pontos statisztika hiánya a marketingtevékenységben kritikus hiba, amely szinte teljesen ellehetetleníti a hatékony, célzott kampányok megtervezését. A megfelelő célközönség elérése a megfelelő üzenettel és a megfelelő időben ma létfontosságú – a hagyományos hirdetési megoldások pedig ezzel adósak maradnak.
Ezzel párhuzamosan egy átlagos weboldal ingyen több és minőségibb adatot kap a látogatóikról (pl. Google Analytics-szal), mint egy gondosan megtervezett köztéri kampány.