Hiányos navigációs megoldások
A tömegközlekedésben létfontosságú, hogy az utasok mindig pontosan tudják, hol vannak éppen, milyen útvonalon juthatnak el a leggyorsabban egy adott pontra, hogy mennyiért vásárolhatnak jegyeket, bérleteket és így tovább. Különösen fontos ez a turisták számára, akik sokszor elvesznek a nem egységesen kihelyezett tájékoztatók tengerében.
Hiányossága a tömegközlekedésnek, hogy a különleges eseményekről az emberek sokszor nem kapnak megfelelő információkat, így kellemetlen élményekkel gazdagodhatnak az elterelésekkel, lezárásokkal, megnövekedett menetidőkkel szembesülve.
Kevéssé hatékony reklámok, kevés információ
Problémát jelent az is, hogy a közösségi közlekedésben résztvevőknek prezentált reklámok kevéssé hatékonyak. A megállókban, állomásokon elhelyezett plakátok felhívhatják ugyan magukra a figyelmet, meddőszórásuk azonban óriási. Emellett statikus felületek is, amelyek a legújabb technológiai megoldásokat egyáltalán nem alkalmazzák.
Az adott városba látogató turistáknak nem csak hagyományos reklámokat jeleníthetünk meg, de olyan információs anyagokat is, amelyek a helyi nevezetességeket, turisztikai szempontból kiemelt helyeket népszerűsítik, felhívják a figyelmet az aktuális programokra.
Kikből áll a közönség?
Az utazóközönségről rendelkezésre álló adatok hiányosságai a fenti gondokat tovább súlyosbítják. Minimális és nem teljességgel megbízható információkkal rendelkezünk csak arról, hogy a tömegközlekedést milyen összetételű közönség használja és hogyan – milyen szokásaik vannak, mik a preferenciáik és így tovább.