Rossz navigációs megoldások
Mi jelenti a legnagyobb mindennapi problémát egy oktatási intézmény számára? Nem a finanszírozásra, intézményi politikára vagy hasonlóan nagy horderejű dolgokra kell gondolnunk. Azok számára, akik az intézmény szolgáltatásait igénybe veszik, diákként látogatják, a legnagyobb gondot az információhiány jelenti.
Olyan rendszerben élünk, ahol az oktatás során elképesztő mennyiségű információ cserél gazdát a kurzusokon kívül is. Egy diáknak tudnia kell, milyen tárgyai vannak, melyik épületben, teremben és időpontban látogathatja azokat, ki tanítja majd, hány kreditet ér a tárgy. Eszközünkön megjeleníthetőek a vizsgaidőpontok, névsorok, fogadóórák,
útvonal tervezhető a tanulmányi osztályhoz, a tanári irodákhoz vagy éppen a büféhez.
Aki járt már tanulmányi osztályon vagy titkárságon, tudja, hogy a munka oroszlánrésze olyan egyszerű kérdések megválaszolásából áll, amelyekhez nem kell feltétlenül személyes segítséget igénybe venni. A nem hatékony tájékoztatás miatt azonban sok diák képtelen az információkat maga meglelni.
Ha egy oktatási intézményt üzemeltetnénk…
…nem akarnánk többé az épületekben olyan diákokat látni, akik az óra kezdete közeledtével egyre kétségbeesettebben keresik a számokból és betűkből álló kódokkal jelölt termeket – vagy akár épületszárnyakat. Nem akarnánk, hogy a tanulmányi osztályt triviális kérdések foglalják le, vagy hogy egy elmaradt órára is diákok tucatjai érkezzenek, mert nem érte el őket az információ.