Eltévedő látogatók, negatív élmények
A nagy sportlétesítmények működtetésének örök problémája: hogyan lehet a tömeget szervezetten irányítani? Komolyabb sportesemények idején ez szinte lehetetlen feladat – a látogatók közül rengetegen tanácstalanul keresik majd a számukra fontos helyeket.
Annak, aki a ruhatár, a büfé, az öltöző vagy a jegypénztár keresésére fél órákat kénytelen szánni, egészen biztosan nem kellemes élményei maradnak a létesítményről. Ezen a problémán keveset segítenek a kihelyezett navigációs táblák – ha szemmagasság fölé helyezzük ezeket, sokan már meg sem látják, a földre, falakra helyezetteket a tömeg fedheti el.
Bonyolult vásárlás, sorban állás és kihasználatlan üzletek
A nem megfelelő navigáció és az információhiány a bevételekre is negatív hatással van. A sportlétesítmények látogatóit rengeteg különféle termékkel és szolgáltatással célozhatjuk meg – a legtöbbször azonban erre képtelenek vagyunk a hagyományos reklámozás hiányosságai miatt.
A plakátokat és más hagyományos reklámfelületeket ma már észre sem vesszük, az üzenet nem ér el a célközönséghez. Az üzleteket sokszor meg sem találják, az ott kapható termékekről pedig nem kapnak megfelelő információkat.
Ennek következtében kevesebbet is vásárolnak, még akkor is, ha a létesítményben egy sor olyan termék kapható, amelyre nem csak igényük, szükségük is volna.
Hiányos látogatói statisztikák
Minden létesítmény számára, amely végez valamilyen marketingtevékenységet, rendkívül fontos az, hogy tudja, milyen összetételű a közönsége. Így hatékonyabban reklámozhat, alakíthat ki szolgáltatásokat, kínálhat termékeket.
A tömegek felmérése ugyanakkor a hagyományos módszerekkel kontraproduktív. Nem csak az óriási hibalehetőségek miatt (hiszen a statisztika humán megfigyelésekre alapul), de azért is, mert egy-egy ilyen kutatás költségei aránytalanul magasak.