Általános információhiány
Az első probléma, amely egy gyógyszertár esetében megoldásra szorulhat a vásárlók informálásával kapcsolatos. A betérők sokszor csak nagy vonalakban tudják, milyen készítményekre van szükségük, esetleg csak a tüneteiket képesek elmondani, ami növeli a bizonytalanságot.
Ez alapján a patikusnak kell kitalálnia, mi volna a legmegfelelőbb megoldás, gyógyszerkészítményt javasolnia, a tünetek alapján akár helyben diagnosztizálásra törekedni – a patikus számára azonban az ideális helyzet az volna, ha mindezzel nem kellene foglalkoznia. Ha a felhasználó már úgy lépne hozzá, hogy pontosan tudja, mire van szüksége.
A felhasználóknak is gondot okoz, hogy nem tudnak eleget. Ha több információhoz juthatnak saját testükről, a betegségekről és az elérhető gyógymódokról, gyógykészítményekről, azzal ők is biztosabban választanak és a vásárlás kellemesebb élmény lesz számukra.
Haszontalan reklámok
A hagyományos reklámmegoldások mára már egyáltalán nem hatékonyak: mivel mindenhol ott vannak, a figyelmet alig képesek felkelteni, a vásárlók egyszerűen vakok rájuk.
A legtöbb ilyen reklámanyagra, legyen az poszter vagy videó, már rá sem néznek - hiszen általában nem is a megfelelő emberek látják őket. Az ilyen reklámok költségesek, meddőszórásuk hatalmas, a papír alapúak ráadásul környezetszennyezőek is.
Ezek a megoldások nagy hiányossága továbbá, hogy egyáltalán nem felelnek meg a modern kor követelményeinek - nem képesek a vásárlóval interakcióba lépni, teljességgel rugalmatlanok. Ha valakinek valóban szüksége volna a reklámozott termékre, nem tud arról helyben információkat szerezni, ehhez további erőfeszítésekre van szüksége, amelyet kevesen hajlandóak megtenni
Meg nem szerzett információk
A patikák általában nem tudják, milyen a vásárlói közönség összetétele, hogy mely napok és napszakok hozzák a legnagyobb forgalmat, hogy mennyire elégedettek a szolgáltatással a vásárlók és min javítanának. Elképesztő mennyiségű adat van, melyek felvételére még csak nem is gondolnak, holott a szolgáltatást nagymértékben javítaná ez a tudás.