Rossz navigációs megoldások, eldugott termékek
Egy szupermarket vásárlói általában a lehető legkevesebb időt akarják a vásárlásra szánni – céltudatosan akarnak vásárolni, a számukra szükséges termékeket beszerezve. Ez azonban sokszor lehetetlen – a meg nem talált termékek, a bolyongás miatt, az eladók keresése közben negatív élményekkel gazdagodnak.
Nem sokat segítenek a kihelyezett táblák, papíralapú navigációs eszközök sem – ezek általában túlságosan általánosak, a hagyományos papíralapú megoldások kezelése nehézkes, a konkrét termékek megkeresését nem könnyítik meg jelentősen.
Keveset vásárolnak a betérők
Az üzlet érdeke természetesen az, hogy minél több terméket adjon el annak, aki betér vásárolni – az azonban, hogy tovább tartjuk a vásárlót az üzletben, ezen keveset segít, leginkább a frusztrációt növeli csak.
Sok üzlet kihelyezett reklámokkal, figyelemfelkeltő hirdetésekkel igyekszik további vásárlásra ösztönözni látogatóit, ezeket azonban a túlságosan nagy reklámzaj miatt a rutinos vásárló már észre sem veszi, elsiklik felettük.
A vásárlói szokások nem ismerése
Az üzletek nagy energiát fektetnek abba, hogy megismerjék vásárlóik szokásait, közönségük összetételét, hiszen így hatékonyabban alakíthatják ki üzletüket, hatékonyabban hirdethetnek, célzottabb akciókat kínálhatnak.
Az ilyen statisztikák összeállítása azonban a hagyományos módszerekkel esetleges – emberi megfigyelésekre alapul, nagy a hibalehetőségek száma, a minta pedig kicsi, nem is szólva egy ilyen kutatás költségeiről.